loading...
parastaryesina
parastaryesina بازدید : 17 سه شنبه 05 آذر 1398 نظرات (0)

آینه پازلی

از ابتدای دهه ۱۹۷۰ میلادی صنعت آینه دچار تغییر و تحولات فراوانی گردید و آینه‌ها کاربردهای فراوانی را پیدا کردند. مردم پس از این زمان به کمک آینه‌ها توانستند چهره حقیقی و واقعی خود را در آینه‌ها تماشا کنند. در این هنگام بود که آینه کاری جورچیندارای شهرت فراوان شد و روز به روز کاربردهای بیشتری از آن در صنایع مختلف مشاهده شد تا جایی که امروزه به عنوان یکی از عناصر کلیدی در دکوراسیون منازل و ادارات مختلف ایفای نقش می‌کند و تا جایی که به نوعی امروز حتی در معماری خانه‌ها و منازل نیز ز نقش آن مشهود است. در این مقاله قصد داریم پیرامون یکی از انواع آیینه‌ها به نام آیینه پازلی یا جورچین , تولید کننده آینه جورچین اطلاعاتی را در اختیار شما خوانندگان گرامی قرار دهیم تا بهتر و سریعتر بتوانید اقدام به خرید و تجهیز دکوراسیون محل کار یا منزل خودتان نمایید.

هر آنچه در مورد آینه پازلی در پیش داریم:

  • آیینه پازلی یا آیینه جورچین چیست؟ 
  • انواع آیینه پازلی 
  • روش اجرای آینه پازلی 
  • جمع بندی و نتیجه گیری 

 

آیینه پازلی یا آیینه جورچین چیت؟

همانگونه که از اسم این نوع آینه برمی‌آید آینه فاضلی   آینه کاری جورچینچند صباحی است که وارد عرصه طراحی دکوراسیون داخلی و معماری منازل شده است و جای خود را در دکوراسیون به طرز شگفت انگیزی باز کرده است این آینه‌ها به صورت و شکل‌های گوناگون با استفاده از به روزترین دستگاه‌ها و تکنولوژی های موجود ساخت آینه تهیه می‌شود و سپس برش می‌خورند و با بهره گیری از دستگاه‌ها و ابزارهای تراش پرداخته می‌شوند این نوع آینه‌ها در اشکال مختلف مربع مستطیل لوزی و سایر اشکال چند وجهی و یا ترکیبی از دو یا سه نوع اشکال هندسی به وجود می‌آید و علت آن نیز این می‌باشد که دارای طراحی زیبا و فاخر و اثرگذار در دکوراسیون و طراحی معماری منازل باشد.

آینه جورچین را‌میتوان با توجه به ابعاد و اندازه‌های دیوار و نوع دکوراسیون در اشکال مختلف برش زد و مورد استفاده قرار داد.

 معمولاً معماران و طراحان داخلی دکوراسیون منازل باور دارند که آینه‌های پازلی یا آینه‌های جورچین جایگزین بسیار مناسبی برای کاغذ دیواری محسوب می‌شود چرا که هم زمان پیاده‌سازی اندکی را برای آن در نظر می‌گیرد و همین که هر گونه طرحی را که مد نظر داشته باشند می‌توانند توسط آن بر روی دیوارهای منزل پیاده سازی نمایند و از این آینه‌ها همچنین به عنوان آینه‌های دکوراتیو نیز نام برده می‌شود و یکی از مزیت‌های جالب آینه‌های دکوراتیو یا پازلی مدرن بودن آنها محسوب می‌شود و این بدان معناست که لوکس بودن اینگونه از آینه‌ها سبب می‌شود که قابلیت پیاده سازی در هر مکان و منزلی دشته باشد و سبب زیبایی و انعطاف پذیری فضایی که در آن آیینه پیاده‌سازی می‌شود را داشته باشد.

معمولاً همانگونه که اشاره شد   آینه کاری جورچینیا آینه پازلی یک آینه انعطاف پذیر می‌باشد و در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود نکته جالب این است که این آینه در رنگهای سفید برنزی مسی طلایی بنفش و دودی یا همون سیاه رنگ به بازار عرضه می‌شود و موارد استفاده از این نوع آینه‌ها در طراحی دکوراسیون منازل فروشگاه‌ها و دفاتر کاری به عنوان یک نوع دیوار پوش و طرح جالب در فضای درونی می‌باشد.

انواع آیینه پازلی

همانگونه که اشاره شد با توجه به نوع و ساختار و کارکرد آینه‌های جورچین این آینه‌ها در طرح‌ها و اشکال مختلف در بازار وجود دارد و گونه‌های مختلفی نیز از این نوع آینه‌ها در بازار دکوراسیون موجود می‌باشد که این آینه‌ها با بهره گیری از دستگاه‌های سیان سی با هر ابعاد و اندازه که مورد نظر مشتری باشد تولید می‌شود و به درخواست مشتری برش داده می‌شود که می‌توان این آینه‌ها را در طرح‌های مختلف مورد آزمون قرار داد و در فضای مورد نظر اجرا و پیاده سازی نمود که این یکی از مزایای منحصر به فرد آینه‌های پازلی در طراحی دکوراسیون منازل و محل کار محسوب می‌شود.

گونه‌های مختلفی از آیینه‌های جورچین در بازار موجود می‌باشند که معروف‌ترین آن‌ها عبارت است از:

1-آینه‌های جورچین لوزی

2-آینه‌های جورچین مستطیل

3- آینه جورچین مربع

4- آینه جورچین نکین (لوزی)

5- آینه جورچین نیزه‌ای

6-آینه‌ جورچین خشتی

7- آینه‌های جورچین حصیری

8- آینه‌های جورچین آکاردئونی

9- آینه‌های جورچین نامنظم

10- آینه‌های جورچین آجری

روش اجرای آینه پازلی

اجرای هر بخش از دکوراسیون نیازمند اجرای شرایط محیطی ویژه آن بخش می‌باشد که با فراهم کردن شرایط موجود می‌توان در طرح نهایی منتظر یک اتفاق ویژه و خوشایند بود اما در صورتی که پیاده سازی قسمت‌های مختلف پیش از اجرای دکوراسیون مورد نظر به درستی صورت نگیرد تره مطلوبی و خروجی مناسبی در پی نخواهد داشت.

نکات اساسی و مهمی که پیش از اجرای آینه پازلی مد نظر می‌باشد عبارتند از:

  1. سعی کنید زیر دکور که قرار است آینده در آن مکان پیاده‌سازی شود کاملاً صاف یکدست تمیز مسطح و بدون هرگونه انحنا باشد.
  2. سعی کنید زیر کار را کاملاً تراز نگه دارید و به گونه‌ای که هنگامی که آیینه روی سطح پیاده سازی شد ایجادناهماهنگی در قسمت‌های مختلف آن به وجود نیاید.
  3. یکی از نکات مهم در پیاده سازی آینه‌های جورچین ای می‌باشد که حتماً می‌بایست از قرنیز چوبی یا پی وی سی برای پا خوردن بودن آینه پازلی استفاده نمایید.
  4. ضمناً فراموش نکنید که برای زیر کاری آینه جورچین یا پازلی می‌توان از ابزارهای گوناگونی مانند کناف گچ کاشی یا حتی سنگ و سرامیک استفاده نمود.

جمع بندی و نتیجه گیری

همانطور که در بالا به طور مفصل اشاره شد آینه پازلی یا آینه جورچین یکی از طرح‌ها و ایده‌های جدید برای پیاده سازی دکوراسیون و هر چه زیباتر کردن فضای درون منازل می‌باشد همچنین به این مطلب اشاره شد که آینه پازلی چیست چه کاربردهایی دارد و انواع گوناگون آینه پازلی در بازار چه نوع می‌باشند و برای پیاده سازی این نوع آینه و برای هرچه زیباتر جلوه دادن در دکوراسیون منازل بایست از چه راهکارهایی است. و همانگونه که در بالا اشاره شد آیینه پازلی در نام‌های دیگر نیز در بازار وجود دارد که همان آینه پازلی می‌باشد که با نام‌های آینه جورچین یا آینه دکوراتیو شناخته می‌شوند و در صورتی که قصد خرید و فروش آینه جورچین  را دارید و با نامهای مختلف مواجه شدید باید بدانید که همان آینه پازلی می‌باشد و توجه کنید که مراکز فروش گوناگونی اقدام به ارائه این نوع آینه در بازار می‌نمایند و سعی کنید که از مراکز معتبر اقدام به خرید آیینه پازلی نمایید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 104
  • بازدید ماه : 96
  • بازدید سال : 1,517
  • بازدید کلی : 5,412