loading...
parastaryesina
parastaryesina بازدید : 16 یکشنبه 03 آذر 1398 نظرات (0)

انواع درب اتوماتیک

شاید شما هم قصد خریدن درب اتوماتیک برای مغازه و یا اداره خود را داشته باشید و می‌خواهید بدانید که انواع درب اتوماتیکچه نوع درهایی هستند و چه دری این محل شما می‌باشد. باید توجه کنید با توجه به اینکه که نما و منظر مغازه‌ها در سال‌های اخیر دچار تغییرات فراوانی شده است و منظر مغازه به گونه‌ای طراحی شده است که سهولت دسترسی مشتریان را به همراه داشته باشد و روز به روز بر تعداد استفاده از درب‌های اتوماتیک افزوده می‌شود این درب‌ها معمولاً در ساختمانهای اداری صنعتی فروشگاه و بیشتر مکان‌هایی که باید در آنها دید مطرح باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد حتی گاهاً مشاهده شده است که در برخی از آپارتمان های سوپرلوکس نیز از این نوع در پا برای ورود و خروج استفاده شده است.

چرا انواع درب اتوماتیک؟1

انواع درب اتوماتیک در کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟2

انواع درب اتوماتیک از لحاظ ساختار2

انواع درب اتوماتیک شیشه‌ای3

چرا باید به تکنولوژی انواع درب اتوماتیک اطمینان نماییم؟3

نتیجه گیری و جمع بندی4

 

 

 چرا انواع درب اتوماتیک؟

مادامی که روز به روز تکنولوژی در حال گسترش می‌باشد استفاده ازدرب اتوماتیک  امری بدیهی محسوب می‌شود چرا که همگام با گسترش تکنولوژی در زمینه‌های مختلف تکنولوژی درب‌ها نیز پیشرفت‌های عظیم مواجه شده‌اند. باید توجه کرد که از درب اتوماتیک شیشه ای می‌توان در موارد زیادی و در مکان‌های متعددی استفاده کرد. این درها فرآیندی اتوماتیک را با خود به همراه دارند و رابط کاربری بسیار جالب توجهی نیزدارا می‌باشند که سبب می‌شود که از دخالت دادن اعضای فیزیکی انسان به عنوان عنصر بنیادی و عنصر تحول و نهایی جلوگیری به عمل آید. نگریستن مشابهت‌های تکنولوژی که در درب اتوماتیکبه کار رفته و سایر تکنولوژی ها نشان دهنده این امر می‌باشد که زاویه نگاه انسان به نقد سنتی و عناصر سنتی به جایی کشیده شده است که انسان جدید به دنبال تحولات مکانی تازه می‌باشد و جایگزین کردن عناصر سنتی مکان خود در خصوص عناصر و فضاهای سنتی با ادبیات فضایی جدید که ناشی از تحولات مکانی جدید هستند می‌باشد که این تحولات مکانی می‌بایست با استفاده از عناصر و چارچوب‌هایی که مورد توجه انسان هستند معنا و طبقه بندی شوند. از این رو به صورت تخصصی که عبور کنیم باید اشاره کنیم که این نوع درب‌ها معمولاً در ورودی ساختمان‌ها, بانک‌ها و در مواردی که رفت و آمد بسیار زیاد است مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع درب اتوماتیکدر کجا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

1. حوزه‌های ساختمانی و بانک‌ها

2. حوزه‌های صنعتی

3. حوزه‌های رفاهی

4. حوزه‌های امنیتی

 

انواع درب اتوماتیک از لحاظ ساختار

 درب اتوماتیکاز لحاظ ساختار و نوع استفاده می‌شود به شش نوع درب تقسیم بندی می‌شود که سه مورد از این درب‌ها مهمترین و پرکاربردترین نوع درک محسوب می‌شوند.

1. درب اتوماتیک کشویی

2. درب اتوماتیک کرو

3. درب اتوماتیک چرخشی

4. درب اتوماتیک شیشه ایمثلثی

5. درب اتوماتیک تلسکوپی

6. درب اتوماتیک سوئینگ

 باید توجه داشت که درب اتوماتیک شیشه ایمعمولاً برای مکانهای خیلی زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند, مخصوصاً در اماکن عمومی و اماکن پرتردد مورد استفاده قرار می‌گیرد و چه از لحاظ ساختار آن معمولاً در آن از شیشه و چشم هوشمند همراه با میکرو کامپیوترها برای پیگیری رفت و آمدها استفاده شده است که به درب اتوماتیک شیشه‌ای معروف شده‌اند این درب‌ها به طور اصولی ساخته شدند و تماماً به صورت اتوماتیک می‌باشد و با رویت یک فرد باز و بسته می‌شوند و در مصرف انرژی صرفه جوییو در نیروی انسانی, نیروهای امنیتی بهداشتی و رفاهینیز صرفه جویی می‌کنند. درب اتوماتیک شیشه‌ای نیز بر اساس ساختار و عملکرد خودشان از لحاظ شکل ظاهری در انواع گوناگون موجود می‌باشد.

 

 انواع درب اتوماتیک شیشه ای

1. درب اتوماتیک الکترومکانیک

 در این نوع درب هنگام بسته و باز شدن عملیات توسط نوعی چرخ دنده و گیربکس انجام می‌شود.

2. درب اتوماتیک هیدرولیکی

 در این درب با فشار روغن یا مایعات دیگر سبب می‌شود جک درب را باز و بسته نمایند.

3. درب اتوماتیک پنوماتیکی

 باز و بسته شدن جک‌های کنترل کننده در استفاده از فشار مستقیم گاز صورت می‌پذیرد.

 

چرا باید به تکنولوژی انواع درب اتوماتیک اطمینان نماییم؟

تغییرات کنونی به نوعی تغییرات توان شناختی هستند و نیز سبب سطح بسیاری از اتفاقات در وجود ما می‌شوند و فرصت‌هایی را سبب می‌شود که هر فرد در آن احساس نماید که به نوعی رشد نموده است ما به تکنولوژی نیاز داریم تکنولوژی هایی که ناشی از پیشرفت‌های بشریت باشد. تکنولوژی درب اتوماتیک که در انواعدرب اتوماتیک شیشه ایمشاهده می‌شود یکی از همین تکنولوژی است که توقعات و نا امیدی‌های فردی را به این احساس که رشد و امید در پیش است را جبران می‌نماید.

 البته باید توجه کرد که از افراط جلوگیری نماید چرا که افرادی که جزو خصوصیات اصلی جامعه سرمایه داری مدرن محسوب می‌شود به نوعی سبب اضمهلال تفکر انسان شناختی می‌شود زیرا همه معتقدند که در جامعه‌ای که در آن نمونه‌های هویتی به طور کامل فراموش شود جامعه مستحکمی نخواهد بود.

تقویت جامعه ما بسته به نوع پیشینه‌ای است که ما انسان‌ها با آن مواجه بودیم. خوشبختانه جهان به سمتی کشیده شده است که هویت انسان‌ها به نوعی تقویت شده است در پایه‌های جدیدی تحت عنوان درب اتوماتیکساخته می‌شود به نوعی با توجه به رابط کاربری و یوزر اینترفیس قویکه دارند سبب شده‌اند که افراد به راحتی با محیط‌ها ارتباط برقرار کنند در این ارتباط با محیط‌ها سبب شده است که افراد به راحتی به درون یک محیط وارد شوند یا از آن خارج شد که این نتیجه بار بسیار مثبتی را هم برای فرد هم برای محیط به ارمغان می‌یابد که این در برابر درب‌های قرار دارد که در گذشته به طور کامل تیره و تار بودند و محیط آن سوی در در آن به هیچ عنوان مشاهده نمی‌شد.

نتیجه گیری و جمع بندی

به هر حال این شما هستید که می‌تواند بهترین انتخاب را برای محیط خود بنماید چه بخواهید از درب اتوماتیک شیشه ایاستفاده کنید یا از دربی دیگر استفاده کنید این انتخاب نهایی شماست اما توصیه می‌کنیم که به تکنولوژی نه نگویید و از آن با تمام توان استفاده کنید چرا تکنولوژی وارث اجداد ماست که در طول سالیان متمادی به ما رسیده است انواع درب اتوماتیکنیز جزو تکنولوژی‌های است که باید از آن در محیط‌های خود چه محیط‌های اداری نظامی و چه محیط‌های فروشگاهی به نحو احسنت استفاده نمایید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 111
  • بازدید ماه : 276
  • بازدید سال : 1,697
  • بازدید کلی : 5,592