loading...
parastaryesina
parastaryesina بازدید : 17 دوشنبه 13 آبان 1398 نظرات (0)

بیلیارد

بیلیارد یا آنگونه که لاکچری ها آن را  صدا می‌کنند بیلی آرد  یک  بازی گروهی می‌باشد که روی یک میز و به وسیلهٔ توپ‌های سنگین  و چوب مخصوص به آن بازی می‌شود.این بازی در یک فضای سرپوشیده بازی می‌شود.

Contents

تاریخچه بیلیارد1

قوانین بازی بیلیارد2

روش بازی بیلیارد2

 

 

تاریخچه بیلیارد

تاریخ بازی‌های بیلیارد پر از جزئیات و بسیار غنی است . این بازی توسط پادشاهان ، مردم عادی ، روسای محلی ، زنان ، آقایان ، و قهرمانان به طور یک‌سان بازی می‌شود .

تا قرن پانزدهم این بازی در شمال اروپا و در گویان فرانسه روی چمن مانند بازی کریکت بازی شد . بعد از مدتی ، این بازی به سمت مکان‌های سرپوشیده بر روی یک میز علف مانند با چمن سبز که تا  اطراف لبه میز بیلیارد کشیده شده بود انجام می‌شد . این توپ‌ها به جای آن که با چوب محکم که  امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد به جلو حرکت داده شوند ، هل داده  می‌شدند البته در بسیاری از مکان‌ها نیز برای حرکت توپ‌ها از چوب استفاده می‌شد .

کلمه بیلیارد  به زبان فرانسوی از کلمه بیلی آرد مشتق شده است. ، یک نوع چوب سخت و همچنین از کلمه بال به معنای توپ ، گرفته شده است.

در آغاز بازی شما ، توپ روی یک میز شش حفره‌ای با یک حلقه مانند کراوکت و چوب عمودی به عنوان سپر بازی را آغاز می‌نمایید. . در قرن ۱۸ ، حلقه‌ها و سپرها به تدریج ناپدید شدند و تنها حفره‌ها و توپ‌ها به جای آن باقی ماندند.

قبل از سال 1800 ، این بازی به عنوان بازی اشراف شناخته می‌شد ، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد افراد با حرفه‌های مختلف و کسب و کارهای گوناگون نیز از ابتدا این بازی را انجام می‌دادند .

در سال 1600 ، همانطور که شکسپیر در کتاب آنتونی و کلئوپاترا گفته بود ، مردم با این بازی آشنا بودند . در پایان این سال ، بیلیارد ساخته شد . زمانی که توپ کنار یک گروه قرار داشت ، ضربه زدن به توپ به دلیل نوک بزرگ آن دشوار بود ، بنابراین بازیکنان چوب را پرتاب کردند و از دسته آن برای ضربه زدن به توپ استفاده کردند . واژه " دم " به معنای " رد " است، که در آن کلمه چوب بیلیارد از کلمه به دست می‌آید .میز ایرهاکی

در ابتدا ، میزها عمودی ، دیواره‌ای پهن پشت چوبی بودند که مانع از افتادن توپ‌ها می‌شد . پس از انقلاب صنعتی پس از سال 1800، تجهیزات بیلیارد به سرعت در انگلستان گسترش یافتند .

گچ برای اصطکاک بیشتر بین توپ و چوب بیلیارد به کار می‌رفت ، حتی قبل از اینکه چوب بیلیارد وجود داشته باشد نیز از گچ استفاده می‌شد. علت ساخت گچ نیز این بودکه یک بازیکن می‌تواند توپ را در یک جهت بچرخاند .

سال‌ها بعد مهاجران انگلیسی به مردم آمریکا نشان دادند که چگونه از حالت چرخشی در بازی استفاده کنند و این حالت چرخشی تنها در ایالات‌متحده مورد استفاده قرار گرفت ، نه در جای دیگر .ایرهاکی

در سال 1829 ، چوب بیلیارد از دو تکه مجزا تشکیل می‌شد. در حدود سال 1825 ، میزها از سنگ ساخته شده بودند.

قوانین بازی بیلیارد

هر دو بازی بیلیارد و اسنوکر از نظر قوانین بسیار شبیه هم هستند ; آن‌ها هر دو با دو نفر بازی می‌کنند و از همان توپ نشانه سفید استفاده می‌کنند . بازی بیلیارد و فوتبال دستییکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها و فعالیت‌های ورزشی کشور است .

این قوانین عمومی برای تمام بازی‌های بیلیاردی کاربرد دارند , مگر این که به طور خاص در قوانین بازی انفرادی ذکر شوند .

برای اینکه بدانید کلیهٔ قوانین بیلیارد به چه ترتیبی می‌باشد بهتر است از سایتbilliardworld.com دیدن نمایید چون که این سایت کلیه  قوانین بیلیارد را برای شما به طور کامل ذکر کرده است و به دلیل طولانی شدن بحث شما را به این سایت ارجاع می‌دهیم.

روش بازی بیلیارد

بازی‌های بیلیارد به دو دسته تقسیم می‌شوند : بیلیارد و  میز اسنوکر , بازی در یک میز تاشو , که در آن هدف بازتاب توپ از دیگر توپها و یا میز بیلیارد و بیلیارد بازی است . اما در اینجا , اصول اولیه بیلیارد و تغییرات آن - علاوه بر تجهیزات و استراتژی را پوشش خواهیم داد . برای بازی بیلیارد  باید دارای مهارتهای خاصی باشید , اغلب با استفاده از زوایا و ترفندها و حقه‌های منحصر به فردی که برای هر بازیکن تفاوت می‌کند . برای این که بتوانید بازی کنید باید گوشهٔ زمین بایستید و پس از اینکه مشخص شد چه کسی قرار است بازی را آغاز نماید توپها را به وسیلهٔ راک بچینید و با چوب که آنرا آغشته به گپ نموده‌اید  شروع به ضربه زدن به توپها نمایید که در این مرحله بر اساس نوع بازی که قرار است انجام دهید نحوهٔ شروع و بازی متفاوت است .مثلاً در اسنوکر یک سبک بازی و در بیلیارد سبک دیگری برای آغزا بازی وجود دارد.خرید و فروش میز ایرهاکی

 

 

جمع بندی

بیلیارد نوعی بازی دو نفره  می‌باشد که  مهمولا در فضاهایی که آزاد نباشد و پوشیده باشد انجام می‌گیرد.در خصوص این که چرا این بازی باید در فضای رو پوشیده انجام شود دلایل متعددی وجود دارد اما مهمترین دلیل این است که این بازی باید در محیطی باشید که به نوعی امکان تغییر در بازی با عوامل جوی و طبییعی در آن وجود نداشته باشد.در این بازی  همانطور که پیش از این هم اشاره نمودیم  بین 3 تا 15 گوی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ابزارهای دیگری نظیر یک چوب ,گچ برای ایجاد چسبندگی در چوب و راک و از همه مهمتر میز بیلیارد نیاز دارید تا با استفاده از آن بتوانید بازی خود را آغاز نمایید.ورزش بیلیارد اصولاً یک ورزش انگلیسی و فرانسوی است که توسط اکثریت جامعه به خصوص اشراف انجام  می‌شده است اما بازی کنونی که در یاران انجام  می‌شود به نوعی از کشور روسیه اقتباسش شده است و در کشور روسیه به هر کدام از گوی‌ها شار گفته می‌شود.در خصوص اینکه چه زمانی و کجا این بازی به طور قطعی اختراع شده دیدگاههای مختلفی وجود دارد اما همانطور که اشاره شد ملیت اصلی این بازی بریتانیایی می‌باشد.خوب امیدوارم در این مقاله اطلاعات دقیق و جامعی در خصوص این بازی و   خرید و فروش میز بیلیارد

به شما ارائه کرده باشیم. در صورتی که به دنبال داده‌های بیشتریدر این خصوص می‌گردید می‌توانید دبا اندکی جستجو در اینترنت به داده‌های بهتری در خصوص ورزش بیلیارد دست پیدا نمایید.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 89
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 123
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 189
  • بازدید ماه : 354
  • بازدید سال : 1,775
  • بازدید کلی : 5,670